Digimarkkinointitoimisto Pepline

Google-mainontaa esittelevä kuva, jossa näkyy valkoinen tabletti, kahvikuppi ja vihreä kasvi.

Google-hakusanamainonta

Yksi tehokkaimmista ja nopeimmista tavoista yrityksen hakukonenäkyvyyden parantamiseksi on Google Ads -mainonta eli hakusanamainonta. 

Google-hakusanamainonta

Yksi tehokkaimmista ja nopeimmista tavoista yrityksen hakukonenäkyvyyden parantamiseksi on Google Ads -mainonta eli hakusanamainonta. 

Google-mainontaa esittelevä kuva, jossa näkyy valkoinen tabletti, kahvikuppi ja vihreä kasvi.

Hakukonelöydettävyys on nykypäivänä yritykselle elintärkeää. Etenkin uusien asiakkaiden on lähes mahdotonta löytää sattumalta sivuillesi, jos niitä ei löydy Googlesta. Hakukonemainonnan eli SEM:n (search engine marketing) avulla voit tavoittaa asiakkaat juuri silloin, kun he etsivät tarjoamaasi tuotetta – palveluiden ja tuotteiden etsintä aloitetaan nykyään lähes poikkeuksetta hakukoneesta.

Google Ads -mainonta aloitetaan määrittelemällä tärkeimmät hakusanat ja -termit, joita tavoittelemasi kohderyhmä käyttää. Kun käyttäjä tekee Google-haun tietyllä hakusanalla, yrityksesi mainos pomppaa hakutulossivulle. Hakusanamainonnan lisäksi Googlessa voi käyttää myös muita mainosmuotoja, kuten bannerimainontaa tai vaikkapa YouTube-mainontaa, joka hoidetaan myös Google Ads -tilin kautta. Mainoksia voi helposti myös kohdentaa erilaisille käyttäjille.

Hakusanamainonnan palveluitani ovat mm.

  • Google Ads -tilin perustaminen asiakkaalle
  • Kampanjarakenteen, mainosryhmien ja mainosten luominen
  • Google-tilin optimointi ja tilin kasvattaminen

Google-mainonnassa maksat vain silloin, kun mainostasi klikataan. Voit määrittää maksimihinnan, jonka olet valmis maksamaan klikkauksesta ja lopullinen hinta määräytyy huutokaupan tapaan. Kun Google Ads -tiliin yhdistetään vielä analytiikan seuranta, näet suoraan, kuinka paljon saat myyntiä vaikkapa tietyn mainoksen kautta. Google-mainontaa on helppo lähteä kokeilemaan pienellä budjetilla ja kasvattaa summaa, kun tuloksia alkaa syntyä. Google-löydettävyyteen liittyy vahvasti myös hakukoneoptimointi, josta voit lukea lisää täältä.

Olen apunasi

Jotta Google-mainonta olisi mahdollisimman kustannustehokasta, tarvitsee tili jatkuvaa optimointia. Olen apunasi Google-mainonnan aloittamisessa ja tilin kehittämisessä sekä optimoinnissa. Alla näet esimerkkejä hinnoittelusta ja palvelupaketeista. Ota yhteyttä, niin mietitään paras ratkaisu sinulle ja yrityksellesi!

Hakusanamainonta – esimerkkejä palvelun hinnoittelusta

Esitetyt hinnat eivät sisällä arvonlisäveroa (25,5 %).

Google-tilin optimointi

Ulkoistettu Google-mainonta
390 kuukaudessa
  • Google-tilin jatkuva optimointi, kehittäminen ja tilin kasvattaminen 4 h / kk
  • Raportointi sähköpostitse asiakkaalle

Google-mainonnan aloittaminen

Tilin perustaminen
690
  • Google Ads -tilin perustaminen
  • Avainsanatutkimus
  • Mainoskampanjoiden työstäminen (max. 3 kampanjaa, ylimääräiset tuntityönä)

Mainonnan aloittaminen ja koulutus

Tilin perustaminen ja asiakkaan koulutus
1 000
  • Google Ads -tilin perustaminen ja avainsanatutkimus
  • Tilin kampanjarungon tekeminen asiakkaan toiveiden mukaisesti
  • Asiakkaan koulutus Google-tilin kehittämiseen ja optimointiin (paketti sisältää maksimissaan 6 h koulutusta)