Google-hakusanamainonta
Yksi tehokkaimmista ja nopeimmista tavoista yrityksen hakukonenäkyvyyden parantamiseksi on Google Ads -mainonta eli hakusanamainonta.
Google-hakusanamainonta
Yksi tehokkaimmista ja nopeimmista tavoista yrityksen hakukonenäkyvyyden parantamiseksi on Google Ads -mainonta eli hakusanamainonta.
Hakukonelöydettävyys on nykypäivänä yritykselle elintärkeää. Etenkin uusien asiakkaiden on lähes mahdotonta löytää sattumalta sivuillesi, jos niitä ei löydy Googlesta. Hakukonemainonnan eli SEM:n (search engine marketing) avulla voit tavoittaa asiakkaat juuri silloin, kun he etsivät tarjoamaasi tuotetta – palveluiden ja tuotteiden etsintä aloitetaan nykyään lähes poikkeuksetta hakukoneesta.
Google Ads -mainonta aloitetaan määrittelemällä tärkeimmät hakusanat ja -termit, joita tavoittelemasi kohderyhmä käyttää. Kun käyttäjä tekee Google-haun tietyllä hakusanalla, yrityksesi mainos pomppaa hakutulossivulle. Hakusanamainonnan lisäksi Googlessa voi käyttää myös muita mainosmuotoja, kuten bannerimainontaa tai vaikkapa YouTube-mainontaa, joka hoidetaan myös Google Ads -tilin kautta. Mainoksia voi helposti myös kohdentaa erilaisille käyttäjille.
Hakusanamainonnan palveluitani ovat mm.
- Google Ads -tilin perustaminen asiakkaalle
- Kampanjarakenteen, mainosryhmien ja mainosten luominen
- Google-tilin optimointi ja tilin kasvattaminen
Google-mainonnassa maksat vain silloin, kun mainostasi klikataan. Voit määrittää maksimihinnan, jonka olet valmis maksamaan klikkauksesta ja lopullinen hinta määräytyy huutokaupan tapaan. Kun Google Ads -tiliin yhdistetään vielä analytiikan seuranta, näet suoraan, kuinka paljon saat myyntiä vaikkapa tietyn mainoksen kautta. Google-mainontaa on helppo lähteä kokeilemaan pienellä budjetilla ja kasvattaa summaa, kun tuloksia alkaa syntyä. Google-löydettävyyteen liittyy vahvasti myös hakukoneoptimointi, josta voit lukea lisää täältä.
Olen apunasi
Jotta Google-mainonta olisi mahdollisimman kustannustehokasta, tarvitsee tili jatkuvaa optimointia. Olen apunasi Google-mainonnan aloittamisessa ja tilin kehittämisessä sekä optimoinnissa. Alla näet esimerkkejä hinnoittelusta ja palvelupaketeista. Ota yhteyttä, niin mietitään paras ratkaisu sinulle ja yrityksellesi!
Hakusanamainonta – esimerkkejä palvelun hinnoittelusta
Esitetyt hinnat eivät sisällä arvonlisäveroa (25,5 %).
Google-tilin optimointi
Ulkoistettu Google-mainonta-
Google-tilin jatkuva optimointi, kehittäminen ja tilin kasvattaminen 4 h / kk
-
Raportointi sähköpostitse asiakkaalle
Google-mainonnan aloittaminen
Tilin perustaminen-
Google Ads -tilin perustaminen
-
Avainsanatutkimus
-
Mainoskampanjoiden työstäminen (max. 3 kampanjaa, ylimääräiset tuntityönä)
Mainonnan aloittaminen ja koulutus
Tilin perustaminen ja asiakkaan koulutus-
Google Ads -tilin perustaminen ja avainsanatutkimus
-
Tilin kampanjarungon tekeminen asiakkaan toiveiden mukaisesti
-
Asiakkaan koulutus Google-tilin kehittämiseen ja optimointiin (paketti sisältää maksimissaan 6 h koulutusta)