Moni yritys ja yrittäjä panostaa paljon someen, mikä on hyvä ja tärkeä juttu, etenkin, jos asiakaskunta löytyy hyvin sosiaalisen median kanavista. Julkaisuihin käytetään aikaa ja vaivaa ja niiden toivotaan tietenkin saavan mahdollisimman paljon näkyvyyttä.
Moni kuitenkin unohtaa, että sosiaaliseen mediaan tehdyt julkaisut eivät nouse kovin hyvin Googlen hakutuloksissa. Julkaisutekstejä voi kyllä koittaa hakukoneoptimoida esimerkiksi avainsanojen avulla, mutta toistaiseksi Google näyttäisi edelleen nostavan hakutuloksiin ennemmin nettisivuja kuin somejulkaisuja.
No mitä sitten tehdä?
Seuraavan kerran, kun teet julkaisua, mieti olisiko postaamasi sisältö hyvä löytyä myös Googlen hakutuloksista. Voisitko mahdollisesti saada uusia asiakkaita, vaikka vielä kuukausia myöhemminkin postauksen tekemisestä, jos jakaisit somen lisäksi julkaisun myös yrityksesi nettisivuilla, esimerkiksi blogissa tai Ajankohtaista-sivulla ja joku päätyisi sisältöösi hakukoneen kautta?
Google tykkää säännöllisestä sisällöntuotannosta ja lisäksi se tykkää säännöllisestä ja mahdollisimman runsaasta kävijäliikenteestä nettisivuilla. Mitä, jos jakaisitkin seuraavan tärkeän tekstin, josta ajattelit tehdä somejulkaisun, ensin nettisivuille ja jakaisit sitten someen lyhyen tiivistelmän tekstistä ja kehotuksen lukea nettisivuiltasi lisää, jolloin saisit ohjattua liikennettä myös sivustollesi?
Sosiaalinen media on nykyään yksi tärkeimmistä kanavista monille yrityksille, mutta nettisivujakaan ei kannata unohtaa. Kaikki he, jotka eivät seuraa yritystäsi somessa tai edes vielä tiedä yrityksestäsi, voivat hakea Googlesta jotain palveluihisi liittyvää, jolloin hakutuloksissa kannattaa olla näkyvillä!
Psst. Suomen ulkopuolelta on kantautunut tietoa, että yritysten somejulkaisut ovat alkaneet näkyä alkuvuodesta myös Google-yritysprofiileissa eli Google My Business -tileillä. Katsotaan, milloin sama nähdään suomalaisilla tileillä ja onko tällä muutoksella mitään vaikutusta somejulkaisujen näkyvyyteen Googlen hakutuloksissa…
Tarvitsetko apua sisällöntuotannossa?
Jäikö sinulla vinkkiini liittyen jotain kysyttävää tai tarvitsetko apua sisällöntuotannossa? Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää ja mietitään yhdessä, kuinka voisin auttaa juuri sinun yritystäsi!